Pages

dinsdag 28 juli 2009

Leer piano spelen

Toen ik nog klein was, een jaar of 6, hadden we een piano thuis. Zo af en toe probeerde ik hier een deuntje op te spelen. Niet al te goed, maar ik had er wel veel plezier in. Ik had alles zelf geleerd, goed geluisterd naar de muziek en dan proberen na te spelen. In het begin natuurlijk met 2 vingers, maar later kwamen er al simpele akkoorden bij.

Zelf piano leren spelen is misschien gemakkelijk als je nog jong bent, als je ouder wordt is dat steeds lastiger. Muziek herken je wel, maar hoe krijg je dat op je piano uitgevoerd. Noten lezen is dan ook gemakkelijk. Een goede pianoleraar kan dan wonderen doen. Probleem is dat een pianoleraar ook maar 1 keer in de week langskomt en je achterlaat met allerlei huiswerk.

Ik ben dan ook op zoek naar een online piano cursus. Weet iemand hoe ik mijn oude hobby weer kan oppakken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten